Departamentul Apărării al SUA va avea o adevărată problemă în momentul în care compania canadiană Blackberry va ieşi de pe piaţă, potrivit Ars Technica.
Pentagonul este dependent de telefoanele Blackberry şi de securitatea oferită de acestea, aşa că nu este de mirare că se caută un plan „B“.
Departamentul Apărării este unul dintre cei mai mari clienţi ai Blackberry, peste 470.000 de dispozitive fiind utilizate de angajaţii instituţiei.
În ciuda faptului că Armata cochetează cu iOS şi Android şi cu toate că sistemul Knox de la Samsung a primit OK-ul instituţiei, dispozitivele Blackberry rămân singurele care au „autoritatea de a opera“ pe reţelele interne ale Departamentului Apărării.
În vara aceasta, Pentagonul plănuia să achiziţioneze 30.000 de dispozitive Blackberry 10. Departamentul Apărării s-a asigurat că, înainte ca telefoanele să fie livrate, acestea să fie conforme standardelor Federal Information Security Management Act (FISMA).
Acum, însă, Pentagonul se pregăteşte pentru sfârşitul companiei canadiene.
Astfel, Departamentul Apărării a semnat un contract important cu DMI, unul din competitorii principali ai Blackberry. Instituţia face eforturi substanţiale de a trece de la PC-uri la dispozitive mobile, aşa că presiunea de a găsi alternative la dispozitivele canadienilor este şi mai mare. Până în 2016, se estimează că Pentagonul va dispune de 300.000 de gadgeturi securizate, provenind de la producători diferiţi.
Blackberry a renunţat la planul de a se vinde, după aproape două luni de când a înaintat această propunere, dar iese din scenă Thorsten Heins, cel care a fost director executiv după plecarea fondatorilor BlackBerry şi multă vreme co-directori. Fairfax Financial Holdings a oferit 4,7 miliarde de dolari pentru a cumpăra compania, dar nu s-a finalizat cu succes tranzacţia. Acum, Globe and Mail notează că planul