Veniturile agenţiei de pelerinaj a Patriarhiei Române sunt folosite pentru activităţile sociale ale Bisericii Ortodoxe Române (BOR) şi pentru susţinerea posturilor radio şi TV Trinitas, acestea fiind instituţii misionare, şi nu comerciale, a declarat agenţiei MEDIAFAX, părintele Constantin Stoica.
Declaraţia purtătorulului de cuvânt al Patriarhiei Române vine în replică la afirmaţiile prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea potrivit căreia preoţii încalcă etica atunci când profită de enoriaşi pentru a-i atrage în diverse excursii, care sunt mai scumpe la ei decât prin agenţiile de turism, pentru că banii trebuie "să ajungă până la episcop".
"Este o declaraţiue hazardată a domnului Alin Burcea. (...) Probabil că domnul Burcea este gelos că tot mai mulţi români optează să meargă în pelerinaj cu agenţia Patriarhiei Române", a declarat Constantin Stoica.
Potrivit purtătorului de cuvânt, veniturile agenţiei de pelerianj Basilica Travel sunt folosite pentru activitatea socială a BOR, în instituţiile pe care le are în subordine, incluzând spitale şi centre educative, precum şi pentru susţinerea posturilor de radio şi televiziune ale Patriarhiei, care sunt "instituţii misionare, şi nu comerciale".
Stoica a precizat că în Biserica Ortodoxă Română funcţionează în prezent 679 de instituţii sociale, dintre care 44 de instituţii medicale (spital, clinici, centre de diagnostic şi tratament, centre paliative, cabinete medicale şi stomatologice, farmacii etc.) şi 130 centre educaţionale (centre de zi, after-school, grădiniţe etc.).
"Pe de altă parte, organizarea de pelerinaje de către parohii prin Basilica Travel reprezintă o componentă a activităţii pastorale a fiecărui preot", a mai spus purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.
Prim-vicepreşedintele ANAT Alin Burcea a declarat, miercuri, într-o con