Galerie Foto
După mai multe luni de dezbateri, Guvernul a aprobat un ordin prin care se reglementează situaţia produselor tradiţionale. Acestea trebuie să îndeplinească o multitudine de condiţii, iar de luna viitoare vor fi comercializate purtând un logo specific.
După mai multe luni de dezbateri, Guvernul a aprobat un ordin prin care se reglementează situaţia produselor tradiţionale. Acestea trebuie să îndeplinească o multitudine de condiţii, iar de luna viitoare vor fi comercializate purtând un logo specific.
Ordinul Ministerului Agriculturii, al Sănătăţii şi al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) care reglementează situaţia produselor tradiţionale a fost publicat în Monitorul Oficial şi va intra în vigoare de luna viitoare . Consumatorii vor putea identifica astfel mai uşor aceste produse, iar fabricanţii care făceau concurenţă neloială “marketându-şi” alimentele în acest fel vor trebui să găsească noi metode de a-şi spori vânzările. Aceasta pentru că intrarea în vigoare a actului normativ va permite trierea mai minuţioasă a produselor care vor putea fi comercialiazate sub denumirea de “produs tradiţional”. Din datele Ministerului de resort, în momentul de faţă există în jur de 4.200 de produse tradiţionale înregistrate ca atare la Ministerul Agriculturii, dar până şi oficialităţile se îndoiesc de veridicitatea lor.
Ce este un produs tradiţional
Potrivit ordinului, produs tradiţional este un produs alimentar fabricat pe teritoriul naíonal şi pentru care se utilizează materii prime locale, care nu are în compozíţia lui aditivi alimentari, care prezintă o reţetă tradiţională, un mod de producţie şi/sau de prelucrare şi un procedeu tehnologic tradiţional şi care se distinge de alte produse semilare aparţinând aceleiaşi categorii. Pentru a putea fi comercialiazat sub această denumire, produsul respectiv trebuie atestat