Clienţii Băncii Transilvania, al treilea jucător din sistemul bancar, vor putea efectua de săptămâna viitoare plăţi prin Facebook Payments, o aplicaţie a reţelei de socializare Facebook care utilizează datele bancare ale utilizatorilor pentru a accelera procesul de plată pe site-urile de comerţ electronic. Mişcarea BT vine în contextul în care băncile, confruntate cu scăderea cererii de credite, încearcă să-şi convingă clienţii să utilizeze mai mult canalele alternative de tranzacţionare şi să-şi majoreze astfel veniturile din comisioane.
Băncile mari au ajuns la zeci de mii sau chiar sute de mii de utilizatori de internet banking şi chiar şi-au deschis sucursale virtuale pe Facebook. De exemplu, UniCredit Ţiriac Bank a creat o aplicaţie de chat care poate fi accesată din pagina de Facebook a băncii. Clienţii pot discuta astfel în orice zi a săptămânii în regim nonstop cu un funcţionar bancar de la care pot obţine informaţii despre produsele şi serviciile băncii.
Şi americanii de la Citibank au lansat anul trecut o aplicaţie video online prin care clientul poate discuta „faţă în faţă“ cu un bancher despre întreaga gamă de produse din oferta băncii. BCR, cea mai mare bancă locală, făcuse în 2010 pasul în lumea reţelelor virtuale, prin deschiderea unei sucursale pe platforma online Second Life. Platforma Second Life a pierdut însă din popularitate în ultimii ani.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.11.2013
Clienţii Băncii Transilvania, al treilea jucător din sistemul bancar, vor putea efectua de săptămâna viitoare plăţi prin Facebook Payments, o aplicaţie a reţelei de socializare Facebook care utilizează datele bancare ale utilizatorilor pentru a accelera procesul de plată pe site-urile de comerţ electronic. Mişcarea BT vine în contextul în care băncile, confruntate cu scăderea cererii de credite, încear