De mai multă vreme, Sorin Frunzăverde, preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, face declarații cu privire la situația defrișărilor din pădurile județului, inclusiv în contextul în care aceste lucrări și transportul lemnului rezultat strică drumurile județului, realizate cu sume foarte mari de bani.
În acest context, Frunzăverde a solicitat recent organelor în drept să verifice situaţia defrişărilor din zona Văliug. Într-o notă primită la Consiliul Judeţean Caraş-Severin se arată că exploatarea forestieră se face fără a exista un control adecvat, iar transportul se realizează fără a fi respectate normele legale. Conform unei hotărâri a consiliului judeţean, pe acest drum recent finalizat există interdicţia de a circula maşini cu tonaj mai mare de 7,5 tone, în zilele de vineri, începând cu ora 15, până luni dimineaţa la ora 6, însă firmele care transportă lemn nu ţin cont de aceste restricţii. În ciuda amenzilor aplicate, doar pe parcursul zilei de duminică, 10 noiembrie, nouă tiruri au urcat pe Semenic, iar în toiul nopţii au coborât, încărcate, spre Reşiţa, se precizează în nota primită la Consiliul Judeţean Caraş-Severin. Având în vedere că un singur camion transportă, în medie, circa 30 metri cub de material lemnos şi că se efectuează minimum 20 de transporturi pe zi, la un calcul simplu, rezultă că de pe raza Ocolului Silvic Văliug pleacă în jur de 12 mii metri cub pe lună, respectiv 144 mii metri cub pe an, a afirmat Frunzăverde. „I-am sugerat directorului Romsilva Reşiţa să fie mai atent în legătură cu ce se întâmplă în ceea ce priveşte defrișările de la Văliug. Pe de o parte, e vorba de arii protejate, de parcul național, pe de altă parte, e vorba de modul în care transportă firma care exploatează masa lemnoasă în această zonă. Consiliul Judeţean Caraş-Severin finanțează cu greu și cu foarte mulți bani aceste drumuri județene, pe care alții d