Traversarea canalului, la Agigea: riscuri multe, nervi măcinaţi
Agitaţie mare, ieri dimineaţă, la podul de la Agigea. După ce a întârziat, săptămâni bune, în şantierele fluviale, gabara special modificată pentru transportul camioanelor grele şi-a început activitatea. Barja a sosit la Agigea încă din cursul nopţii de miercuri, însă primele probe cu camioane s-au efectuat ieri dimineaţă. În ciuda eforturilor autorităţilor, traversarea canalului este încă o operaţie plină de riscuri. Unul din autotrenurile care s-au ambarcat în primul transport şi-a agăţat o aripă în momentul în care a coborât rampa gabarei, iar diferenţele de nivel între puntea gabarei şi malurile canalului necesită alte operaţiuni. „La primul transport, gabara este mai înaltă decât malul. Am cerut C.N. A.C.N. să coboare cu 15 centimetri nivelul apei. Vom contrabalansa gabara cu 800 de kilograme. Sperăm să mai obţinem încă zece centimetri“, a precizat Dorin Bucă, directorul Navrom Galaţi.
O altă problemă cu care s-au confruntat autorităţile ieri, nu a fost de natură tehnică, însă a măcinat creierii transportatorilor. Este vorba de preţul unei traversări. Până ieri după-masă nu se stabilise tariful, însă acesta va oscila între 50 şi 300 de lei, cât plătesc transportatorii pentru traversarea Dunării cu bacul. Dacă preţurile nu erau definitivate, un lucru era cert ieri. Compania care va încasa banii va trebui să elibereze chitanţe. „Vom amplasa o gheretă. Totul se va desfăşura conform legii“, a precizat Eugen Bola, prefectul judeţului Constanţa. Chiar şi aşa, transportatorii se declară cât de cât mulţumiţi. Ocolul de 70 de kilometri pe care au fost nevoiţi să-l facă până la sosirea gabarei, le-a scos din buzunar sute de mii de lei.
Reamintim că podul de la Agigea a fost închis traficului greu la sfârşitul anului trecut, iar toate transporturile au fost deviate pe la Ciocârlia. Un drum