Telefoanele mobile inteligente (smartphones) au reprezentat 55% din toate telefoanele mobile vândute în trimestrul al treilea, pe măsură ce consumatorii din China şi America Latină şi-au schimbat vechile telefoane cu smartphones-uri, a anunţat joi firma de cercetare de piaţă Gartner, transmite Reuters.
În timp ce vânzările de smartphones au crescut cu 45,8% în ritm anual până la 250,2 milioane unităţi în trimestrul al treilea, vânzările totale de telefoane au crescut cu 5,7% până la 455,6 milioane de unităţi, a precizat Gartner.
'Vânzările de telefoane mobile normale continuă să scadă iar declinul a fost mai pronunţat pe pieţele unde preţul mediu de vânzare pentru telefoanele mobile normale a fost mai apropiat de preţul mediu pentru smartphones-urile ieftine', a declarat analistul Gartner, Anshul Gupta. Acesta a estimat că în 2013 la nivel mondial vor fi vândute 1,81 miliarde de telefoane mobile, în creştere cu 3,4% comparativ cu 2012, iar aproape un miliard de unităţi vor fi smartphones-uri.
Grupul sud-coreean Samsung şi-a păstrat poziţia de lider pe segmentul smartphone, cu o cotă de piaţă de 32,1%, în condiţiile în care compania a vândut 80,36 milioane smartphones, în creştere faţă de 55 milioane smartphones în trimestrul al treilea al anului trecut. Rivalul american Apple a vândut 30,33 milioane smartphones, în creştere cu 23,2% în ritm anual, însă cota sa de piaţă a scăzut până la 12,1% de la 14,3%. Lenovo a urcat până pe locul al treilea pe segmentul smartphone, cu o cotă de piaţă de 5,1%, urmat de LG Electronics şi Huawei cu o cotă de piaţă de 4,8% respectiv 4,7%.
De asemenea, din toate smartphones-urile vândute, 81,9% utilizau platforma Android, dezvoltată de Google, în timp ce 12,1% utilizau sistemul de operare Apple iOS şi 3,6% utilizau Windows Mobile. În schimb, baza de clienţi a Blackberry a scăzut pân