Guvernul a convenit alături de reprezentanţii FMI ca CFR Marfă să fie restructurată "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vânzarea vagoanelor învechite ca fier vechi şi oprirea de livrări către clienţii care au acumulat datorii faţă de companie. Sursa: EVZ
Pentru CFR Marfă a fost stabilită o nouă ţintă trimestrială de arierate, care să ajungă la zero datorii, excluzând dobânzile şi penalităţile pentru arieratele existente, se arată în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu Fondului Monetar Internaţional (FMI) şi Comisia Europeană în această lună, potrivit Mediafax.
"În pofida eforturilor noastre, privatizarea CFR Marfă nu a fost finalizată înainte de expirarea termenului stabilit în hotărârea de guvern, iar compania continuă să acumuleze arierate, suferind şi o pierdere din exploatare în primele nouă luni ale anului. Pentru a asigura viabilitatea CFR Marfă, intenţionăm să restructurăm agresiv compania şi să continuăm procesul de privatizare", se arată în documentul citat de Mediafax.
În scrisoare, privatizarea CFR Marfă este estimată să fie finalizată în luna mai 2015.
Într-o ordonanţă de urgenţă pregătită de Guvern se arată că CFR Marfă va renunţa la o parte dintre angajaţi în 2014, persoanele disponibilizate urmând să primească un venit lunar de completare după desfacerea contractului de muncă.
Guvernul a eșuat să vândă 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, în jurul acestui proces de privatizare fiind foarte multe necunoscute.
1.600 km de cale ferată, închiși sau închiriați
Totodată, Guvernul a convenit cu FMI ca până la finele anului să decidă închirierea sau închiderea a peste 700 kilometri linii de cale ferată şi să aplice aceleaşi proceduri pe parcursul anului viitor pentru alţi 900 kilometri linii ale CFR SA, pentru a ob