Comparativ cu anul trecut, numărul copiilor cu cerinţe educaţionale speciale care au absolvit şcoala generală este aproape dublu, fiind de 77 de elevi.
Recent, la Ialoveni au fost inaugurate două centre de resurse pentru educaţia incluzivă. Evenimentul face parte din agenda unei conferinţe internaţionale la care s-au adunat experţi internaţionali de la Unicef, experţi locali, angajaţi din sistemul de învăţământ şi reprezentanţi ai administraţiei publice locale pentru a discuta despre realităţile şi perspectivele de dezvoltare a educaţiei incluzive. Comparativ cu anul trecut, numărul copiilor cu cerinţe educaţionale speciale care au absolvit şcoala generală în acest an este aproape dublu, fiind de 77 de elevi.
În ultimii ani, tot mai mulţi copii cu cerinţe educaţionale speciale au fost incluşi în mediul şcolar, iar cadrele de sprijin care îi ajută să asimileze programul de studiu spun că, prin efortul comun al părinţilor, elevilor şi profesorilor, mediul şcolar poate deveni unul prietenos şi tolerant. La liceul din Costeşti, de doi ani, elevii cu nevoi speciale vin la centrul de resurse, unde îşi fac temele şi sunt parte a diverselor activităţi organizate de colegii de clasă.
Profesoara Liliana Borta spune că treptat elevii se conving că nu trebuie să stea în casă, de teamă că ar fi discriminaţi: „Iniţial copii erau puţin descătuşaţi, nu se orientau nici ei ce se întâmplă, ca şi noi din start, dar pe urmă, încetul cu încetul, odată cu venirea în centru după amiază, zi de zi, am început să pregătim temele pentru acasă cu dânşii, am început să ne jucăm, am mers în diferite activităţi de recreere, de aceea ei deja au căpătat încredere în noi. Merg în întâmpinare, şi-au format diferite relaţii de prietenie cu colegii voluntari ai lor, cu toţi colegii din clasă.”
De la începutul acestui an şcolar, conceptul educaţiei incluz