eMAG si Flanco, companii ale caror vanzari cumulate au totalizat 40% din Black Friday-ul desfasurat in 2012, au anuntat ca anul aceasta celebra zi de reduceri va fi pe 22 noiembrie, si nu in ultima vineri din luna cum e in SUA. Au aparut semne in piata ca data se va schimba, insa confirmarea ar putea lua unii retaileri prin surpindere. Estimarile arata ca romanii vor cumpara produse electro IT de peste 100 milioane euro de Black Friday, fata de sub 65 milioane euro anul trecut, iar un studiu arata ca peste patru milioane de romani au intentia sa cumpere ceva.
Black Friday, zi de reduceri care a devenit traditie in SUA, dar la noi a capatat amploare abia in ultimii doi ani, este in ultima vineri din noiembrie. Iulian Stanciu, seful eMAG, spune ca nu trebuie sa luam chiar totul dupa model american, astfel ca anul acesta Vinerea Neagra se va tine pe 22 noiembrie la eMAG si Flanco si adauga ca probabil toate marile companii vor adopta ziua.
Stanciu spune ca e mai buna acea data fiindca 29 ar fi fost prea aproape de ziua nationala si livrarile s-ar fi prelungit pana in decembrie. El spune ca nu considera ca eMAG ar fi "furat startul" si adauga ca a anuntat in piata data de 22 si majoritatea concurentilor vor face Black Friday in ziua aceea.
eMAG si Flanco au vandut in total de 27 milioane euro de Black Friday anul trecut, ceea ce reprezinta 39,5% din totalul vanzarilor realizate de companiile din piata. Pentru anul in curs, eMAG se asteapta la vanzari de 98 milioane lei, iar Flanco, la 85 milioane lei, in timp ce totalul pietei ar trebui sa fie de 100 milioane euro.
Ce ar cumpara romanii de Black Friday Foto: Daedalus Dar cati romani ar fi dispusi sa cumpere de Vinerea Neagra si ce ar vrea sa cumpere. Un studiu Daedalus Millward Brown arata ca 7,4 milioane de romani au auzit de Black Friday, iar 4,2 milioane de oameni si-au