Săptămâna viitoare se deschide noua ediţie a Târgului de Carte Gaudeamus. De douăzeci de ani, nimeni nu este mai potrivit să vorbească despre acest eveniment decât Vladimir Epstein, directorul executiv al Târgului. Născut la Cernăuţi în 1949, absolvent al Facultăţii de Filosofie, apoi al Academiei de Studii Economice - marketing publicitar -, Epstein are o experienţă managerială de circa 27 ani în iniţierea, proiectarea, dezvoltarea şi promovarea unor evenimente naţionale sau internaţionale de tip: conferinţe, expoziţii, seminarii, lansări, conferinţe de presă. Lucrează la Radio România din 1993, este profesor asociat la catedra de Comunicare şi Relaţii Publice a Facultăţii de Litere de la Universitatea Bucureşti. Din 1994 se ocupă, ca director executiv, de Târgul de Carte Gaudeamus.
-Târgul Internaţional Gaudeamus Carte de învăţătură a ajuns la ediţia 20. Se va desfăşura săptămâna viitoare, între 20 şi 24 noiembrie. Aţi conceput-o ca pe o ediţie aniversară?
-Grea întrebare pentru un început de interviu. Să detaliem: pentru mine personal, pentru colegii mei din echipa GAUDEAMUS, pentru diverşi şi extrem de preţioşii sentimentali care sper ca sunt de ordinul miilor, cred că este o ediţie cu o semnificaţie deosebită. Sunt, probabil, şi alte câteva mii de raţionali care apreciază că în toţi aceşti ani, cu cele 78 de ediţii GAUDEAMUS în Bucureşti şi în ţară, Târgul ca proiect şi instituţia Radio România ca promotor, şi-au făcut cu prisosinţă datoria faţă de industria de carte din România şi nu numai. Ar mai fi de luat în considerare, precis pe primul loc, publicul – vorbim de cifre de peste 100.000 de vizitatori în ultimii 6-7 ani, de zile ale târgului cu circa 40.000 de vizitatori – ce ziceţi de o comparaţie cu publicul unui meci „tare” de fotbal sau, ca să rămânem în zonă, cu cifre comparabile ale unor târguri de carte importante din Europa? Acu