In mod surprinzator, veniturile personale si familiale nu au o influenta relevanta asupra sumei cheltuite intr-un centru comercial, fapt datorat unei fluctuatii importante generate de persoanele fara venituri care fac cumparaturi, dar si unui conservatism exagerat pentru o parte a segmentului de populatie cu venituri mari. Vezi care sunt de fapt factorii care influenteaza cosul de cumparaturi.
Timpul petrecut intr-un centru comercial, numarul de magazine vizitate, varsta si frecventa sunt cei mai importanti factori care influenteaza cosul de cumparaturi al vizitatorului de mall, conform rezultatelor Retail Metrics, produs dezvoltat de DTZ Echinox.
DTZ a urmarit determinarea factorilor care influenteaza cosul de cumparaturi al unui vizitator intr-un centru comercial. S-au luat in considerare o serie de 25 de factori precum varsta, sexul, veniturile, educatia, timpul petrecut in mall, frecventa vizitelor, etc., iar in final au fost validati patru: numarul de magazine vizitate, frecventa de vizitare, timpul petrecut in centru si varsta.
Astfel, in fiecare minut petrecut in mall, un vizitator cheltuie, in medie, intre 0,2 si 1 lei in plus, iar aceasta informatie este folosita in prezent de majoritatea centrelor comerciale care incearca sa-si diversifice partea de divertisment si sa isi extinda rolul de socializare cu scopul de a creste media de timp petrecut in centru si implicit valoarea cosului de cumparaturi.
In ceea ce priveste impactul numarului de magazine vizitate asupra cosului de cumparaturi, statisticile arata ca, pentru fiecare magazin vizitat, un client cheltuie, in medie, intre 5 si 25 de lei in plus. Variatia intre 5 si 25 lei per magazin vizitat reflecta capacitatea retailerilor de a converti traficul si vizitele in vanzari. O medie scazuta a sumei indica faptul ca centrul comercial atrage trafic, insa mi