Un studiu realizat de DTZ arată că valoarea coşului de cumpărături creşte în medie cu 0,2 lei-1 leu, la fiecare minut
Veniturile personale şi familiale nu au o influenţă relevantă asupra sumei cheltuite
Coşul de cumpărături în mall-uri este influenţat de mai mulţi factori, iar potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară DTZ Echinox, timpul petrecut, vârsta, educaţia şi multe altele pot determina valoarea finală a coşului de cumpărături.
Astfel, în fiecare minut petrecut în mall, un vizitator cheltuieşte, în medie, între 0,2 şi 1 leu în plus, iar această informaţie este folosită în prezent de majoritatea centrelor comerciale care încearcă să-şi diversifice partea de divertisment şi să îşi extindă rolul de socializare cu scopul de a creşte media de timp petrecut în centru şi, implicit, valoarea coşului de cumpărături.
În mod surprinzător, veniturile personale şi familiale nu au o influenţă relevantă asupra sumei cheltuite într-un centru comercial, fapt datorat unei fluctuaţii importante generate de persoanele fără venituri care fac cumpărături, dar şi unui conservatorism exagerat pentru o parte a segmentului de populaţie cu venituri mari, notează DTZ.
În ceea ce priveşte impactul numărului de magazine vizitate asupra coşului de cumpărături, statisticile arată că, pentru fiecare magazin vizitat, un client cheltuieşte, în medie, între 5 şi 25 de lei în plus. Variaţia între 5 şi 25 lei per magazin vizitat reflectă capacitatea retailerilor de a converti traficul şi vizitele în vânzări.
O medie scăzută a sumei indică faptul că centrul comercial atrage trafic, însă mixul de locatari nu reuşeşte să fructifice acest potenţial pe măsură. La polul opus, o medie de 25 lei indică faptul că centrul comercial trebuie să se concentreze pe creşterea traficului, conversia în cumpărături fiind excelentă.
Cu cât