Mai mulţi editori de presă europeni au cerut, miercuri, Comisiei Europene să respingă cele mai recente propuneri făcute de grupul american Google, acuzat că a abuzat de poziţia sa dominantă de pe piaţă în ceea ce priveşte căutările pe internet şi publicitatea online, informează AFP.
Comisia Europeană, un organism care reglementează domeniul concurenţei în Europa, a expediat la sfârşitul lunii octombrie un chestionar reclamanţilor şi altor actori de pe piaţă, pentru ca aceştia să îşi comunice punctul de vedere în legătură cu cele mai recente propuneri făcute de Google la începutul lunii octombrie, în vederea închiderii acestei anchete.
Ancheta a fost deschisă în noiembrie 2010, în urma mai multor plângeri. Una dintre ele provenea de la portalul internet Ciao afiliat grupului Microsoft, care s-a alăturat el însuşi plângerii oficiale, în 2011.
Precedentele soluţii propuse în primăvara acestui an nu au fost considerate satisfăcătoare, iar Comisia Europeană a cerut grupului Google să îşi revizuiască poziţia. Comisarul european pentru Concurenţă, Joaquin Almunia, nu şi-a ascuns dorinţa de a ajunge la un acord amiabil cu gigantul american în domeniul internetului.
Însă o treime din totalul asociaţiilor editorilor de presă europeni, în special germani, dar şi spanioli, olandezi, austrieci şi scandinavi, şi-au exprimat într-un comunicat comun nemulţumirea faţă de soluţiile propuse de Google, care “nu fac altceva decât să reducă şi mai mult concurenţa”.
Google este acuzat, printre altele, că îşi promovează propriile servicii în detrimentul altor motoare de căutare specializate, de exemplu în domeniul restaurantelor şi al geolocalizării.
Printre soluţiile propuse se află şi aceea potrivit căreia concurenţii Google vor trebui să câştige anumite licitaţii pentru a putea să apară mai bine plasaţi în pagina de rezultate generate de căutările onli