Elevii din instituţiile de învăţământ arădene au intrat, ieri, în grevă japoneză, purtând asupra lor banderole albe în semn de protest faţă de subfinanţarea sistemului educaţional din România.
După cum se ştie, Consiliul Naţional al Elevilor a solicitat Guvernului alocarea a 6% din PIB educaţie, dotarea corespunzătoare a unităţilor de învăţământ, decontarea integrală a cheltuielilor de transport pentru elevii navetişti, adaptarea învăţământului tehnologic la cerinţele agenţilor economici, creşterea alocaţiilor şi manuale gratuite pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a. Există prea multe cazuri în care şcolile nu au autorizaţie sanitară de funcţionare şi nu au beneficiat de fonduri pentru reabilitarea bazei materiale. În mediul rural, numeroase şcoli au toaleta în curte, sunt lipsite de apă potabilă şi sunt prost încălzite de sobe vechi şi degradate, să nu mai vorbim de investiţiile într-un un proces de predare şi învăţare modern care lasă mult de dorit, atât în mediul rural cât şi în cel urban.
În ceea ce priveşte ordonanţa guvernului privind decontarea transportului elevilor care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu, Consiliul Naţional al Elevilor cere acoperirea totală a cheltuielilor de transport pentru a preveni creşterea ratei de abandon şcolar.
La nivel local însă, prioritatea este reprezentată de cifre. „Noi, Consiliul Elevilor, am luat decizia să susţinem această cauză a alocării celor 6% din PIB”, spune Sergiu Scolobiuc, elev în clasa a XII-a A la Colegiul Naţional „Moise Nicoară” şi preşedinte al Consiliului Judeţean al Elevilor din Arad. „Toate liceele din Arad s-au alăturat mişcării”.
Deşi au început deja la nivel naţional manifestările stradale ale elevilor şi studenţilor, Sergiu Scolobiuc ne-a comunicat că în Arad acestea ar constitui deocamdată o formă prea drastică de protest.
Elevii de la „Moise