După investiţii de 580 de milioane de euro pentru modernizarea aeroportului din Paris, hubul Charles de Gaulle a devenit un orăşel de sine-stătător, gândit şi construit pentru confortul zecilor de milioane de pasageri anuali.
La prima vedere, aeroportul parizian aduce cu un mecanism gigantic realizat pentru veşnicul călător. Cifrele confirmă că numai în 2012 61,5 milioane de pasageri au aterizat pe Charles de Gaulle, in Paris, o cifră record obţinută de francezi ca urmare a investiţiilor.
Aeroport întins pe hectare
Aeroportul are trei terminale, întinse pe 3.200 de hectare, de pe care pleacă zilnic avioanele a 116 companii aeriene. În total, acestea reuşesc să lege conexiuni către 25.000 de destinaţii din întreaga lume. De altfel, Charles de Gaulles este al doilea cel mai aglomerat aeroport din Europa, dupa numărul de pasageri, pe primul loc fiind aeroportul Heathrow, din Londra. Dar şi al saptelea din lume, potrivit datelor prezentate de Airports Council International, în 2012.
52% din călători ajung pe hubul parizian cu Air France, cel mai mare operator aerian local. Adică 32 de milioane de clienţi, jumătate din cifra totală a pasagerilor aeroportului. Motiv pentru care terminalul 2 a fost folosit exclusiv de compania Air France, urmând parteneri ai aliantei aeriene Sky Team.
Terminalul 2E a beneficiat de investiţiile majore pentru modernizare, acesta fiind locul din care pleacă şi ajung cursele intercontinentale, dar şi cursele europene din spaţiul non-Schengen, inclusiv România.
Pasagerii români ajunşi pe Charles de Gaulle au putut experimenta deja beneficiile modernizării, printre care şi un tren electric, fără conducător, care transportă pasagerii la zonele de îmbarcare, pe o distanţă de un kilometru. Trenul vine odată la două minute, după ceas. Această investiţie câştigă timp preţios în care pasagerul se poate relaxa, în loc