Christian Heinzmann a învățat repede că aterizările forțate din cele mai înalte posturi controlate de stat depind de serviciile pe care ești capabil, dispus, bucuros să le faci puternicilor zilei.
Așa se întîmplă că orice decizie, pînă nu este agreată politic, rămîne una provizorie și nu e bine să-ți faci multă reclamă cu ea. Nu de alta, dar mai apoi, cînd vii și spui exact opusul celor susținute inițial, o să pară că Heinzmann este porecla unui românaș sadea, obișnuit cu serviciile făcute pe sub masă. Și-acum să mă explic.
TAROM s-a grăbit să anunțe în presă că, pe perioada iernii, cursele spre Suceava, Tîrgu-Mureș și Sibiu nu se mai susțin nici economic și, oricum, abia dacă vor mai putea fi efectuate din cauza condițiilor meteo, așa că trebuie făcut ceva în acest sens. Ce? Păi, toate gîndurile managerului privat au mers spre suspendarea acestor curse. Poate că așa arătau cifrele, poate că așa a considerat conducerea TAROM că se mai scade ceva din acele zeci de milioane cu care compania iese anual pe minus, naiba știe.
Cert este că, a doua zi după ce a fost luată această decizie în cadrul conducerii TAROM, Heinzmann a fost convocat în biroul directorului de cabinet al ministrului Transporturilor, Manuel Avramescu. Cine este Manuel Avramescu? Este un fel de băiat în casă al familiei Mănescu, consilier PNL la sectorul 6, dezvoltator de programe pentru tineret tot la sectorul 6, mă rog, om de încredere al lui Rareș. Acum, odată cu venirea la Ministerul Transporturilor a doamnei Mănescu, capul familiei i l-a făcut cadou pe Manuel.
Heinzmann nu s-a prezentat în biroul tînărului aspirant, trimițînd doi directori ai companiei. Ce s-a întîmplat acolo e nedemn de orice film de groază: de față cu cei doi, Manuel l-a sunat pe Heinzmann și i-a spus că toate cursele interne trebuie să existe, pentru că oamenii, iar prin oameni trebuie să înțelegem