Romania capteaza din ce in ce mai mult atentia investitorilor si a brandurilor noi din retail, pe fondul evolutiei pozitive a pietei de retail de la nivel european, potrivit celor mai recente date publicate de Colliers International.
Volumul de investitii in retail la nivelul Europei a atins 16, 2 miliarde euro in ultimele sase luni ale anului, o crestere medie de 14% comparativ cu anul precedent. Cea mai mare crestere a volumului investitiilor, de 50% y-o-y, este inregistrata in Europa Centrala si de Est.
Daca, la nivel continental, Marea Britanie isi mentine statutul de cea mai atractiva destinatie pentru investitori, cu o pondere de 33% din capitalul atras in Q2 si Q3, in Europa Centrala si de Est, topul este dominat de Rusia si Polonia, avand fiecare o cota de 6%, respectiv 5% din volumul european al investitiilor.
La randul ei, piata de retail din Romania devine tot mai atractiva pentru investitori, pe masura ce se accelereaza ritmul de intrare a capitalului global in CEE.
Discutiile cu companiile prezente la Targul International de Retail si Real Estate MAPIC evidentiaza aceasta crestere a prezentei Romaniei pe harta europeana a investitiilor, alaturi de interesul crescut din partea retailerilor noi pentru tara noastra, potrivit oficialilor Colliers.
Liana Dumitru (foto), associate director in cadrul departamentului de retail al Colliers International Romania, este prezenta la editia din acest an a MAPIC.
”Un exemplu elocvent pentru gradul de atractivitate a pietei de retail din Romania il reprezinta raspunsul companiilor prezente in acest an la MAPIC, in mod specific al celor axate pe dezvoltare in Europa Centrala si de Est. Astfel, aproape 40% dintre retailerii interesati de Europa Centrala si de Est analizeaza piata din Romania. Dintre acestia, 50 sunt retaileri noi, majoritatea pr