Cheltuielile companiei au scazut cu 8% in perioada analizata, la 849,6 milioane lei, potrivit datelor transmise de reprezentantii companiei, la solicitarea Mediafax.
"Nerealizarea veniturilor din activitatea de baza la nivelul prognozat se datoreaza diminuarii volumului de marfa transportat la grupe cu pondere importanta in total marfuri transportate. De asemenea, a fost oprit procesul de casare a vagoanelor la fier vechi, lucru care a atras dupa sine nerealizarea veniturilor din aceasta activitate, asa cum fusese inclus in proiectul de buget al societatii", arata compania.
Conform proiectului de buget de venituri si cheltuieli, care se afla pe circuitul de aprobare, pentru acest an au fost prognozate venituri totale in valoare de 1,13 miliarde lei si o pierdere bruta de 50 milioane lei. Comparativ, anul trecut compania a inregistrat venituri de 1,05 miliarde lei si pierderi de 405 milioane lei.
"In perioada ianuarie - septembrie 2013, CFR Marfa a incheiat noi contracte cu urmatorii parteneri: Plantagro Com, contract incheiat intre 27 februarie 2013 - 31 decembrie 2013, Aria International (10 mai 2013 - 31 decembrie 2015), Petrolsped (16 mai 2013 - 31 decembrie 2013), Comcereal Vrancea (16 iulie 2013 - 31 decembrie 2013), ED&EFMAN Slovenia (19 iulie 2013 - 31 decembrie 2013), SE Paroseni (1 mai 2013 - 30 aprilie 2014), SN Inchideri Mine Valea Jiului (1 aprilie 2013 - 31 decembrie 2013), Societatea Nationala a Huilei (1 iunie 2013 -31 decembrie 2013)", potrivit sursei citate.
Primii cinci clienti ai CFR Marfa din primele noua luni au fost, in ordinea tonajului, Rofersped, CE Oltenia - Sucursala Turceni, CE Oltenia - Sucursala Craiova, Holzindustrie Schweighofer si Azomures.
Investitiile derulate in primele noua luni de catre CFR Marfa se ridica la 6,2 milioane lei, fiind de aproximativ trei ori mai mici fata de nivelul intregistrat in per