Celebra campanie americană de vânzări "Black Friday" (n.r. "Vinerea Neagră") a ajuns la cea de-a treia ediţie în ţara noastră. Proporţiile evenimentului au devenit uriaşe, iar resursele puse la bătaie de marii retaileri din piaţă au reuşit să atingă cote de mulţi nebănuite. Peste 60 de magazine online s-au pregătit îndelung pentru "Vinerea Neagră", acestora adăugându-se alte câteva zeci de magazine "din stradă". Astfel, produse din toate categoriile pot fi achiziţionate, preţ de o zi, cu reduceri de până la 80%-90%, sau, în anumite cazuri, chiar de 99%.
Deşi, în mod tradiţional, în Statele Unite ale Americii, "Black Friday" este evenimentul care marchează ultima zi de vineri a lunii noiembrie şi startul sezonului de cumpărături pentru Crăciun, anul acesta, în ţara noastră, evenimentul va fi organizat de trei dintre cei mai importanţi retaileri autohtoni (Emag, Evomag şi Flanco) cu o săptămână mai devreme, pe 22 noiembrie. Astfel, este de aşteptat ca marea majoritate a companiilor să organizeze "Black Friday" peste exact o săptămână.
* Estimare: "Black Friday 2013", de două ori mai mare decât cel de anul trecut
Estimările din piaţă cu privire la cerere şi la volumul de vânzări care vor fi atinse anul acesta sunt unele dintre cele mai pozitive. Astfel, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brow, dacă în 2012 numărul persoanelor care auziseră de "Black Friday" era de 4,1 milioane, în acest an totalul a atins 7,4 milioane. De asemenea, intenţia de cumpărare s-a dublat pe parcursul ultimului an de zile, de la 2,4 milioane de persoane, anul trecut, la 4,2 milioane în acest an. Totodată, prognozele arată că româ¬nii vor cumpăra produse cu această ocazie de peste 100 de milioane de euro, faţă de 65 de milioane de euro, cât s-a înregistrat anul trecut.
Majoritatea jucătorilor importanţi din piaţă care vor participa la eveniment şi-au dublat estimările