- Social - nr. 223 / 14 Noiembrie, 2013 Prin Ordinul ministrului Sanatatii nr. 1.273/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 687, din data de 8 noiembrie a.c., a fost aprobat Regulamentul de organizare si functionare al Institutului de Medicina Legala Targu-Mures, ca unitate cu personalitate juridica, coordonata din punct de vedere administrativ, de Ministerul Sanatatii. Sub raport stiintific si metodologic, activitatea de medicina legala este coordonata, atat de Ministerul Sanatatii, cat si de Consiliul superior de medicina legala, cu sediul la Institutul National de Medicina Legala "Mina Minovici” Bucuresti. Conform recentului ordin, Institutul de Medicina Legala Targu-Mures, in limitele competentei sale teritoriale, are urmatoarele atributii principale: efectueaza, din dispozitia organelor de urmarire penala, a instantelor judecatoresti sau la cererea persoanelor interesate, expertize si constatari, precum si alte lucrari cu caracter medico-legal; efectueaza noi expertize medico-legale dispuse de organele de urmarire penala sau de instantele judecatoresti, precum si in cazurile de deficiente privind acordarea asistentei medicale ori in cazurile in care, potrivit legii, sunt necesare expertize medicolegale psihiatrice; executa examene complementare de laborator, solicitate de serviciile de medicina legala judetene, de organele de urmarire penala, de instantele judecatoresti sau de persoanele interesate; efectueaza cercetari stiintifice in domeniul medicinii legale si pune la dispozitie invatamantului universitar si postuniversitar materiale documentare, precum si alte mijloace necesare procesului de invatamant; avizeaza functionarea, in conditiile legii, a operatorilor economici care desfasoara activitati de imbalsamare si alte servicii de estetica mortuara. Conducerea Institutului de Medicina Legala TarguMures va fi asigurata de un director, numit prin ordin al m