În aşteptarea unui plan de reorganizare sau a unei soluţii care să clarifice soarta companiei Rafo Oneşti, proprietarii ruşi au trecut la valorificarea activelor din patrimoniul societăţii, vânzând mai multe terenuri de pe platforma industrială a rafinăriei, patru benzinării pe care le mai deţineau în vestul ţării, 39 de vagoane şi două locomotive, potrivit ultimului raport al Adunării Generale a Acţionarilor.
Între timp, angajaţii Rafo au rămas cu speranţa că situaţia rafinăriei va lua o turnură avantajoasă, astfel încât activitatea să fie repornită în următoarea perioadă.
Pe lângă promisiunea că soarta Rafo va fi soluţionată în această toamnă, salariaţilor companiei li s-a mai spus, recent, potrivit unui document al Sindicatului "Rafinorul", că administraţia rafinăriei ia în calcul renegocierea contractului colectiv de muncă.
În prezent, la Rafo mai există circa 450 de salariaţi, activitatea companiei fiind sistată din 2008, când a ajuns în mâinile ruşilor de la Petrochemical Holding. Motivul pentru care activitatea companiei a fost întreruptă este legat, printre altele, şi de un proces pe care Rafo l-a avut cu firma Glencore, care a cerut returnarea unei creanţe de circa 75 de milioane de dolari, potrivit sursei citate.
Conform unei declaraţii recente a lui Ioan Marian, liderul sindicatului angajaţilor Rafo, procesele pe care rafinăria le avea cu diverse companii, incluzând şi Glencore, au fost câştigate definitiv şi irevocabil în instanţă, astfel încât acţionarii pot lua o decizie referitoare la soarta societăţii din Oneşti fără să mai existe presiunea unui proces la orizont. "Vinerea aceasta, sau săptămâna viitoare, acţionarul va decide direcţia pe care o urmăm. Pornim cu păcură, pornim în totalitate, cu refacerea stocului de ţiţei, procesăm pentru altcineva, poate pentru Lukoil, sau închidem. Astea sunt variantele", a declarat, recent