Poreclit "Bestia", automobilul prezidenţial al lui Barack Obama nu reprezintă un simplu Cadillac. Automobilul, a cărui valoare se ridică la peste 1 milion de dolari, este plin de dispozitive şi gadget-uri electronice, potrivit autoweek.com.
Prin comparaţie cu ultimul model decapotabil Lincoln, din perioada mandatului preşedintelui JFK, a fost înregistrată o evoluţie vizibilă. Serviciile secrete au cumpărat, cu ceva timp în urmă, întreaga colecţie a limuzinelor de lux destinate curselor prezidenţiale, apoi le-au atribuit, în secret, nişte modificări care le-au revoluţionat sistemul de funcţionare şi apărare. Toate aceste schimbări au fost operate în momentul în care George W. Bush a devenit preşedinte, motivul principal fiind conferit de diminuarea semnificativă a stocului de automobile prezidenţiale din acea perioadă. Acest fapt se datora completărilor nepotrivite, efectuate de diferitele agenţii auto, care fie determinau ca maşina să aibă o greutate peste limitele operaţionale admise, fie determinau ca frânele să reziste doar pentru două curse. Ca urmare, maşinile "deveneau greu de condus, de manevrat şi chiar de oprit", declara un agent veteran, potrivit aceleiaşi surse.
Reconstruite de la zero
Astfel, serviciile secrete au decis să reconstruiască automobilele de la zero, atât design-ul, cât şi întregul regim de funcţionare. "Ai putea să spui că acea maşină este un Cadillac", explica un agent, "însă foarte puţine elemente din acea maşină sunt de marca unui Cadillac. Într-adevăr, noul model, "Bestia", a fost construit de General Motors la centrul său de cercetare şi dezvoltare din Detroit, însă chiar şi emblemele Cadillac situate pe capotă şi pe portbagaj sunt de dimensiuni mult mai mari. Automobilul este de calibrul unui adevărat camion, dar arată şi se conduce ca o limuzină", a mai precizat agentul.
Mai exact, rezervorul est