Potrivit un studio derulat de British Airways, smartphone-ul a fost votat ca obiectul esenţial (32% din respondenţi) de luat în vacanţă, întrecând astfel cărţile clasice sau electronice (e-reader), dispozitivele pentru ascultat muzică şi tabletele.
Datorită popularităţii de care se bucură „selfie-urile“ (fotografiile-autoportret făcute cu telefonul), aplicaţiile foto au ajuns pe locul al doilea în topul aplicaţiilor cel mai frecvent utilizate în vacanţe (29%), căci mai bine de un sfert din femei (27%) folosesc reţelele de socializare pentru a posta fotografii şi informaţii din vacanţă.
Pe de altă parte, bărbaţii tind mai degrabă să folosească hărţi şi aplicaţii pentru ştiri.
British Airways a constat că aplicaţiile cele mai frecvent utilizate în vacanţă sunt:
Aplicaţii pentru informaţii meteo (32%)
Aplicaţii foto (29%)Aplicaţii pentru hărţi (23%)Aplicaţii pentru reţele de socializare, pe care se împărtăşesc diverse informaţii (21%)Aplicaţii pentru ştiri (16%)Aplicaţii pentru reţele de socializare, în dorinţa de a afla ce se mai întâmplă (14%)Aplicaţii pentru traduceri (12%)Aplicaţii pentru ghiduri locale de călătorie (11%)
Nick Jones, expertul British Airways în reţele de socializare, a declarat: “Nu e deloc surprinzător că smartphone-ul este principalul obiect fără de care oamenii nu mai pot călători. Ştim că oaspeţilor noştri le place să păstreze legătura cu noi atunci când călătoresc. Folosim Facebook, Twitter şi alte platforme ca să păstrăm legătura cu cele 4,5 milioane de persoane care ne urmăresc şi când stau acasă, şi când pleacă în străinătate.”
Peste 4,5 milioane de persoane urmăresc compania British Airways pe canalele sale media de socializare, printre care Facebook (peste un milion de Like-uri), Twitter Marea Britanie (325 000 de fani), Twitter SUA (347 000), Pintrest (760 pinuri)