Cei mai mulţi copii cu probleme de vorbire sunt la clasa pregătitoare şi la clasa I. Pentru a avea copii care se exprimă corect, specialişii ne recomandă să vorbim cat mai mult şi corect cu ei. In judeţul nostru sunt numai nouă logopezi în cabinetele interşcolare, ceea ce determină la aceştia să lucreze doar cu cazurile grave u grădiniţele sunt private de serviciile acestor specialişti, ajungandu-se în situaţia ca la clasele I şi pregătitoare majoritatea copiilor să aibă probleme de pronunţie u specialiştii sunt de părere că problemele de vorbire ale elevilor sunt de fapt reflectarea problemelor din familiile acestora
Tot mai mulţi elevi de la clasele pregătitoare şi I prezintă probleme de vorbire. Specialiştii spun că acestea nu sunt altceva decat reflectarea problemelor din familie. Vrancea are numai nouă logopezi care acordă asistenţa în cadrul cabinetelor logopedice interşcolare, insuficienţi pentru numărul tot mai mare de copii cu astfel de probleme.
Gabriela Călinoiu consideră că numărul logopezilopr este prea mic pentru numărul prea mare al elevilor cu probleme de vorbire
“În mod normal un logoped ar trebui să lucreze într-o săptămana cu un numar de copii situat între 15 şi 40, ori fiecare dintre noi are 80”, ne-a declarat logopedul Gabriela Călinoiu, coordonatorul cabinetelor logopedice interşcolare din judeţ. Din cauza volumului mare de muncă, specialiştii nu coboară mai jos de grupa mare la grădiniţă, axandu-se în special pe vasta şcolară mică. “Cei mai mulţi copii cu probleme de vorbire sunt la clasa pregătitoare şi la clasa I, iar aici trebuie intervenit deoarece problemele de pronunţie se pot reflecta în scriere”, mai spune specialistul.
Atenţie la copiii bâlbâiţi
Datorita intervenţiei la timp a acestor oameni, cazurile de elevi cu dislexii (tulburare la citit manifestată prin modificarea cuvintelor, p