Autoritǎțiile de la Moscova au afirmat cǎ prin interdicția impusă spectatorilor Olimpiadei de la Soci de a-și posta fotografiile pe Twitter sau YouTube, doresc sǎ împiedice o concurență neloială cu fotografii profesioniști.
Astfel, smartphone-urile vor trebui să rămână în buzunare. La fel ca la Londra în 2012 sau la Beijing în 2008, comitetul organizatoric al Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Soci, din februarie 2014, le va interzice spectatorilor să difuzeze pe internet imagini de la evenimentele sportive. Cumpărându-și un bilet pentru Jocurile Olimpice, spectatorii acceptă tacit un control din partea organizatorilor, raportează website-ul francez Numerama. Acest contract lung, publicat în rusă și engleză pe internet, stipulează că „imaginile fixe realizate de spectator (…) sunt realizate exclusiv în scopuri personale, non-comerciale”. Nici nu se pune problema de a posta pe Twitter sau pe Facebook performanțele atleților. Nu se pune problema nici de a difuza imagini în mod public pe Facebook, Flickr sau Printerest: sunt vizate toate rețelele de socializare.
Organizatorii doresc să asigure monopolul agenților profesioniști și să evite orice problemă legată de drepturile de imagine ale vedetelor din lumea sportului. Doar jurnaliștii profesioniști acreditați vor putea să-și difuzeze public fotografiile. Și, pentru ca amatorii tehnofili să nu le facă nicio concurență, organizatorul Jocurilor Olimpice la Soci a stabilit reguli foarte stricte la marginea pistelor și în fața podiumurilor: flash-urile vor fi interzise, la fel ca trepiedele și aparatele monopod. În ceea ce privește filmele video, acestea vor trebui să fie capturate exclusiv de „o cameră de filmat de mână, neprofesionistă”, pentru uz exclusiv privat.
Pentru Moscova, aceste reguli sunt de asemenea un mijloc eficient de a controla informațiile despre Jocurile Olimpice. În cazul în care în ti