La mijloc de toamnă, oferta în lumea noastră muzicală a fost destul de variată, dar şi amalgamată în plan calitativ, cu repere deosebite, dar şi cu dezamăgiri sau neîmpliniri. De exemplu, Opera din Timişoara a atras melomani din toată ţara şi din străinătate la noua montare cuTrubadurul, la finalul ediţiei a 37-a a Festivalului „Timişoara muzicală“, care, anul acesta, a stat sub semnul bicentenarului Verdi, puncte de interes fiind şi debutul de bun augur al tenorului-manager Corneliu Murgu în calitate de regizor şi distribuţia internaţională în care s-au regăsit celebra mezzosoprană Marianne Cornetti, binecunoscutul bariton George Petean, dar şi excelenta soprană Dragana Radacovi´c din Serbia sau tenorul italian Leonardo Gramegna, alături de apreciaţi solişti ai teatrului gazdă, cu David Crescenzi la pupitru. Întregul ansamblu a cântat adesea impresionant, realizând astfel un spectacol de neuitat, ovaţionat de o sală arhiplină, cererea de bilete depăşind cu mult numărul de locuri disponibile. Iar în 20 noiembrie, producţia va fi prezentată cu solişti timişoreni, majoritatea abordând pentru prima oară rolurile respective, având însă potenţialul vocal-interpretativ necesar unei evoluţii omogene şi de real succes. Dar până atunci, la 15 noiembrie, ilustra Marianne Cornetti va reveni pe scena timişoreană pentru a debuta în solicitantul rol titular din Turandot de Puccini, partener fiindu-i tenorul Bogdan Roman (Zahariea), care recent a întrupat personajul Calaf la Opera din Roma, sub bagheta vestitului Pinchas Steinberg. Imediat după spectacol, George Petean a plecat la Paris, pentru a continua seria reprezentaţiilor cu Lucia din Lammermoor, în regia lui Andrei Şerban, în fosă Maurizio Benini. Chiar în timp ce la Timişoara se derula opera verdiană, la Constanţa avea loc premiera cu Turandot în regia lui Alice Barb, iar la Bucureşti, Ateneul găzduia un recital