Unul din patru tineri europeni cu vârsta sub 25 de ani nu îşi poate găsi un loc de muncă într-o companie, fie ea privată sau de stat. Compania Nestle a venit, însă, cu o soluţie şi a lansat vineri o iniţiativă europeană pentru angajarea tinerilor. Astfel, în următorii trei ani compania şi-a propus să sprijine cel puţin 20.000 de tineri, oferindu-le locuri de muncă, dar şi mii de poziţii pentru începători şi stagiari, 180 fiind în România.
„Am creat această iniţiativă pentru a-i sprijini pe tinerii aflaţi în căutarea unui loc de muncă. Forţa de muncă proaspătă reprezintă pentru noi o prioritate, cu atât mai mult cu cât şase milioane de familii sunt afectate din cauza ratei şomajului în rândul tinerilor. Sectorul privat este poate cea mai bună şansă pentru aceşti tineri”, a explicat Herve de Froment, general manager Nestle România.
Concret, dacă rata şomajului la nivel european era de 15% în 2008, în umtimii ani aceasta a atins pragul de 23%, o cifră alarmantă pentru autorităţile europene. Situaţia din România nu este atât de sumbră ca cea din Grecia, unde 61% din tineri nu au un loc de muncă. În Spania, 56% nu au un loc de muncă, iar în Croaţia, 52% din tineri nu au fost inseraţi pe piaţa muncii.
„Vorbim de tineri care vor să muncească, dar nu au unde. Multora le este frică să meargă să lucreze în companii”, a completat oficialul Nestle.
În România, rata şomajului în rândul tinerilor era de 18,6% în 2008, ea ajungând la 23% în 2013. Compania privată va crea 75 de locuri de muncă în următorii trei ani şi alte 105 poziţii de trainee şi internship, acestea din urmă fiind, însă de scurtă durată.
În cadrul proiectului, compania va colabora şi cu organizaţii studenţeşti, dar a încheiat un protocol de colaborare şi cu Facultatea de Marketing din cadrul Academia de Studii Economice (ASE), în condiţiile în care cele mai