Bugetul pe anul viitor este alcătuit tot într-un context de criză, europeană în primul rând, în care economia este în continuare destul de căzută şi nu se poate spune că are porniri viitoare. „Pentru a face faţă cheltuielilor impuse de orice buget, s-au căutat modalităţi de a creşte veniturile la buget şi s-a vorbit de creşterea taxelor şi impozitelor, cum ar fi supraimpozitarea cu 7 centime de euro pe litrul de combustibil. Poziţia PNL este ca să se menţină ideea de bază, care a fost o idee legată de accelerarea finanţării construcţiei de autostrăzi şi nu pentru altceva. Încă nu e o hotărâre definitivă cum se va face, iar dacă această supraaccizare se va duce tot în Trezorerie, nu va fi un stimulent, ci doar o creştere de taxe. Dacă se duc pentru finanţări la autostrăzi sau modernizări de drumuri naţionale, având în vedere situaţia proastă a infrastructurii din România, atunci decizia are un sens”, a explicat deputatul braşovean Petre Roman. Pe de altă parte, el a susţinut demersul Guvernului, care a anunţat promovarea unui pachet de mari proiecte, pentru 2014, pentru care se prevede o finanţare mai mare de 100 de milioane de lei pentru fiecare în parte, dintre care două privesc direct Braşovul – autostrada Comarnic – Braşov, este inclusă şi începerea lucrărilor şi a pregătirilor pentru Braşov – Sibiu, dar şi pe calea ferată, cum ar fi nodul intermodal de la Feldioara. Dată fiind sărăcimea bugetului, şansa României cea mai mare este accesarea de fonduri europene, a concluzionat Petre Roman.
Acesta a admis că există şi critici justificate la adresa Guvernului: „Toţi sunt de acord că trebuie întărită disciplina fiscală, dar evaziunea fiscală e în continuare tolerată, mai ales la o serie de produse pentru care se ştie că există o evaziune fiscală masivă, iar în al treilea rând, comerţul ilegal cu produse accizabile. Există afirmaţii că la acest capitol (co