Piaţa de training şi pregătire profesională a înregistrat o scădere anuală de 5,5%, de la începerea crizei
În 2012 profiturile companiile de profil erau cu 67% mai mici decât la începutul crizei
Deşi companiile din România se plâng că nu reuşesc să găsească personal calificat pentru poziţiile vacante din organizaţiile lor investiţiile în pregătirea personalului nu au fost o preocupare prea mare pentru manageri.
În aceste condiţii şi în contextul crizei economice, cifra de afaceri a companiilor de pe piaţa de training şi pregătire profesională a scăzut într-un ritm mediu anual de -5,5% pe fondul scăderii fondurilor alocate de companii pentru activităţi de training, problemelor în accesarea fondurilor POSDRU şi a creşterii cererii pentru programe mai scurte şi personalizate. Potrivit unui studiu realizat de echipa de consultanţă care administrează platforma on-line www.manageranticriza.ro, piaţa de training şi pregătire profesională din România, aflată în faza de dezvoltare, a resimţit puternic efectele crizei financiare prin diminuarea numărului de companii care au investit în programe de training pentru angajaţi, scăderea numărului proiectelor de anvergura şi reducerea bugetelor alocate. Liderii de pe piaţa au investit în dezvoltarea/crearea de soluţii/programe noi care să răspundă cerinţelor clienţilor.
Analiza efectuată la nivelul a 35 de companii reprezentative (cu cifra de afaceri între 350.000 euro şi 3 milioane de euro), care activează în domeniul serviciilor de training şi pregătire profesională a aratăt că, în perioada 2008-2012, în condiţiile unor fluctuaţii semnificative ale cifrei de afaceri totale, cuprinse între -30,8% (2009 vs 2008) şi 33,3% (2011 vs 2010), ritmul mediu anual de evoluţie pe ansamblul perioadei a fost de -5,5%. În ceea ce priveşte profitul net al sectorului, acesta a înregistrat valoarea maximă în anul 2008