Barajul cu Grecia are o miză uriaşă pentru România. Chiar dacă naţionala noastră va fi eliminată în faza grupelor la turneul final din Brazilia, Federaţia condusă de Mircea Sandu va primi 9,3 milioane de euro din partea FIFA. La aceşti bani se vor adăuga sumele consistente cu care vor contribui sponsorii naţionalei.
La fel ca orice competiţie sportivă de anvergură, Mondialul e în primul rând o adevărată afacere, atât pentru forul mondial cât şi pentru echipe. În 2014, din drepturile de televizare, din vânzarea biletelor şi din alte acţiuni de marketing, FIFA preconizează încasări de aproximativ patru miliarde de euro. Profitul este însă unul mult mai mic, de ordinul sutelor de milioane de euro, aceasta pentru că şi cheltuielile sunt pe măsură. Printre obligaţiile celor de la FIFA se numără şi recompensarea naţionalelor. Astfel, la ultimul Mondial, cel din 2010, grila de premiere a prevăzut 25 de milioane de euro pentru câştigătoarea competiţiei şi câte 6 milioane pentru eliminatele în faza grupelor.
Pentru ediţia de anul viitor, FIFA a suplimentat fondul de premiere cu 30 la sută, astfel că prezenţa la Rio este una extrem de tentantă din punct de vedere financiar. Dacă România se va alătura celorlalte 31 de echipe calificate, în visteria forului condus de Mircea Sandu vor intra cu siguranţă cel puţin 9,3 milioane de euro (taxa de participare plus banii din faza grupelor). Suma va creşte în cazul în care tricolorii vor pătrunde în fazele avansate.
Banii primiţi de la FIFA nu vor reprezenta însă singura sursă de venit pentru FRF în 2014. O calificare la CM ar aduce de la sine creşterea încasărilor de la sponsori. Comparativ, participarea la Euro 2008 a adus FRF venituri din sponsorizări de cinci milioane de euro, sumă care se va dubla mai mult ca sigur anul viitor. Aşadar, dacă România face marţi pasul decisiv spre Brazilia, în conturile FRF