Nouă agenţii de turism din Neamţ au fost controlate de Oficiul pentru Protecţia Consumatorului. Au fost găsite multiple nereguli în ceea ce priveşte contractele încheiate cu turiştii.
Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Neamţ a cuprins într-o acţiune de verificare nouă agenţii de turism, în perioada 14-23 octombrie, agenţii la care s-au constatat abateri de la prevederile legale, atât cele specifice, cât şi cele generale din domeniul protecţiei consumatorilor.
S-a constatat că, la şapte agenţii de turism din cele verificate, în contractele de comercializare a pachetelor turistice utilizate se regăsesc informaţii incomplete faţă de cele prevăzute în legislaţia specifică, şi anume nu înscriu şi posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenţă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală, şi nu este înscrisă în contract obligativitatea agenţiei de a informa turiştii înainte de data plecării.
Referitor la respectarea prevederilor contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, la şapte agenţii de turism au fost identificate omiteri sau modificări ale unor clauze din contract, acţiuni care aduc atingere drepturilor consumatorilor.
În cinci cazuri nu se înscriu în contract, în mod corect, condiţiile şi termenele de modificare a preţurilor pachetului de servicii turistice, mai precis nu înscriu clauza conform căreia “Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 zile calendaristice care preced data plecării”, iar o altă clauză este prezentată incomplet, omiţându-se sintagmele “indiferent de motivele majorării” şi obligaţia agenţiei “de a rambursa imediat turistului toate sumele aferente călătoriei turistice plătite de acesta, inclusiv comisionul”.
În