Una dintre problemele cu care se confrunta economia actuala la nivel national, dar si european, este rata scazuta de angajare a tinerilor cu varste de pana la 25 de ani. Proaspat iesiti de pe bancile scolii, tinerii intampina dificultati in gasirea unui loc de munca.
In al doilea trimestru din 2013, somajul in randul persoanelor cu varste de pana la 25 de ani a atins o rata ridicata, de 23%, in Romania. Procentul este de trei ori mai mare fata de somajul total la nivel national (7,5%).
Rata de neangajare a tinerilor apti de munca implica lipsa unui venit stabil si a unei activitati sustinute, ceea ce da nastere unor previziuni incerte asupra viitorului lor profesional si, pe termen lung, se reflecta in economia tarii, spun oficialii Nestle.
Situatia este similara si la nivel european. 1 din 4 tineri nu are un loc de munca in Europa, problema ce afecteaza dezvoltarea economiei si are un impact direct asupra societatii actuale.
Astfel, Nestle a demarat o initiativa prin care se angajeaza sa sustina tinerii in integrarea pe piata muncii din Europa. Acest demers vizeaza crearea a peste 20.000 de oportunitati pentru tinerii cu varste de pana la 30 de ani din Europa, in urmatorii trei ani, reprezentate de 10.000 de locuri de munca si 10.000 de stagii de practica in diverse sectoare, precum productie, administratie, resurse umane, vanzari, marketing, finante, inginerie sau cercetare din cadrul companiei Nestle.
Ca parte din initiativa europeana, Nestle Romania va investi in dezvoltarea si consolidarea aptitudinilor profesionale ale tinerei generatii, prin crearea a 180 de oportunitati profesionale, respectiv 75 de locuri de munca si 105 programe de internship.
Pentru a facilita tranzitia din mediul educational pe piata muncii, programul din Romania va include o serie de seminarii de pregatire, dar si se