Una dintre problemele cu care se confruntă economia actuală la nivel naţional, dar şi european, este rata scăzută de angajare a tinerilor cu vârste de până la 25 de ani. Proaspăt ieşiţi de pe băncile şcolii, tinerii întâmpină dificultăţi în găsirea unui loc de muncă şi au nevoie de susţinere pentru a face primii paşi în drumul spre cariera dorită. De aceea, Nestlé demarează ”Nestlé needs YOUth”, iniţiativă prin care se angajează să susţină tinerii în integrarea pe piaţa muncii din Europa.
În al doilea trimestru din 2013, şomajul în rândul persoanelor cu vârste de până la 25 de ani a atins o rată ridicată, de 23%, în România. Procentul este de trei ori mai mare faţă de şomajul total la nivel naţional (7,5%). Rata de neangajare a tinerilor apţi de muncă implică lipsa unui venit stabil şi a unei activităţi susţinute, ceea ce dă naştere unor previziuni incerte asupra viitorului lor profesional şi, pe termen lung, se reflectă în economia ţării.
Situaţia este similară şi la nivel european. 1 din 4 tineri nu are un loc de muncă în Europa, problemă ce afectează dezvoltarea economiei şi are un impact direct asupra societăţii actuale.
Demersul ”Nestlé needs YOUth” vizează crearea a peste 20.000 de oportunităţi pentru tinerii cu vârste de până la 30 de ani din Europa, în următorii trei ani, reprezentate de 10.000 de locuri de muncă şi 10.000 de stagii de practică în diverse sectoare, precum producţie, administraţie, resurse umane, vânzări, marketing, finanţe, inginerie sau cercetare din cadrul companiei Nestlé.
Ca parte din iniţiativa europeană, Nestlé România va investi în dezvoltarea şi consolidarea aptitudinilor profesionale ale tinerei generaţii, prin crearea a 180 de oportunităţi profesionale, respectiv 75 de locuri de muncă şi 105 programe de internship.
”Tinerii aflaţi la început de drum au nevoie de susţinere, însă mulţi dintre