- Istoric - nr. 225 / 16 Noiembrie, 2013 Inainte de 1989, ONT Carpati, agentia nationala de turism din Romania, avea stranse relatii cu Inturist, agentia de turism a fostei URSS, datorita bunei colaborari comerciale si a cursului de schimb, leu – rubla. Am fost de multe ori in URSS, in delegatii de serviciu sau ca turist. In 1958, fiind prima promotie de ingineri navali Galati, am fost incadrati prin porturile dunarene, la Navrom Constanta si la centrala din Bucuresti. Printr-un ordin semnat de ministrul Mihai Semenescu, ni s-a permis iesirea in Marea Neagra. Imbarcati ca ingineri practicanti la bordul motonavei "Transilvania”, faceam voiajuri cu turisti din Europa, pe ruta Constanta, Yalta, Soci, Suhuni si Batumi (zona Caucazului), printre peisaje minunate, prin tara victorioasa in Al Doilea Razboi Mondial. Ajunsi la Yalta, dupa o traversada de noapte, dimineata la ora sapte, am fost preluati de "Giatinul” (graniceri) si vamesii din port. Oras minunat, in zona muntilor Iaila (Crimeea), incarcat de istorie si cultura. Am fost salutati de ghizi locali, intr-o romaneasca impecabila. Zece autobuze au preluat grupurile de turisti, iar in cel rezervat noua sofer era Sasa, gras si tuns chilug, dar cu creasta in varful capului si mustati… turghenieviene. Dupa imbarcare, am pornit la drum, pe dealurile pline de serpentine, dintre Yalta spre Livadia. Si porneste Sasa pe abruptele serpentine cu o foarte mare viteza, scrasnet de frane bruste si accelerari catre suta de kilometri pe ora! In apropiere de Palatul de Iarna al Tarului Rusiei si Castelul Romanovilor si Vorontovilor (unde a avut loc Conferinta de la Yalta a lui Stalin, Roossevelt si Churchil), opreste pe dreapta, ne invita intr-un local si… trage Sasa al nostru o votca mare si un pahar cu sifon. Intrebandu-l daca nu ii este teama de militieni (a caror uniforma noi o confundam cu cea a ceferistilor romani), ne-a raspu