Directorul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, George Micu, a anunţat, sâmbătă, că modernizarea Gării de Nord se face cu peste 1,5 miliarde de lei în parteneriat cu o companie belgiană. În plus, la acest proiect vor fi atrase şi fonduri europene, iar gara nu va mai fi terminus, ci de tranzit.
Micu îşi doreşte o gară de nivel european. Acesta a explicat că investiţiile sunt uriaşe şi că în prezent se discută despre un proiect mare, dar nu poate să avansez cifre exacte, momentan proiectul fiind în studiu. " Se intenţionează ca, în colaborare cu o firmă belgiană, să existe un acord între Guvernul României şi Guvernul Belgiei, să se facă investiţii pe fonduri europene în Gara de Nord", a explicat şeful CFR, potrivit Mediafax.
Această transformare presupune ca toate liniile din gară vor trebui îngropate, vor fi subterane, şi astfel tot spaţiul va fi utilizat comercial mult mai bine, cum se întâmplă în capitale europene. "Se intenţionează să se facă legătură cu Gara Băneasa şi Gara Progresul, astfel încât să se facă tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune în practică doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care funcţionează în alte capitale ale lumii. Nu trebuie să mai inventăm noi lucruri", a argumentat reprezentantul CFR.
Investiţii prea mici în ultimii 20 de ani
Există un plan de dezvoltare care "va fi pus în practică încet-încet", a afirmat Micu, adăugând că aspectul gării a mai fost îmbunătăţit în ultimul timp prin salubrizare, asigurarea pazei şi, acum, inaugurarea staţiei autorizate de taxi. "Şi eu aş vrea să avem trenuri de mare viteză, să avem circulaţie mai mare, dar gândiţi-vă că în ultimii 20 de ani investiţiile în calea ferată au fost mult prea mici faţă de nevoi. Acum se reporneşte acest proces", a adăuga