La Clubul Artelor Vizuale din incinta Shopping City Suceava s-a deschis joi o expoziţie inedită care reuneşte, într-o formulă originală, piesele cioplite din lemn ale meşterului cioplitor Toader Ignătescu cu lucrările de pictură ale Laurei Cercel şi cu icoanele zugrăvite de artista plastică Cristina Simona Casian.
„Arta este nevoită să evadeze din spaţiile convenţionale şi trebuie să-şi reprogrameze mijloacele de difuzare”
Expoziţia, în care Toader Ignătescu şi Laura Cercel s-au conjugat sub genericul „Dansul culorilor printre fantezii cioplite”, în cadrul căreia Cristina Simona Casian şi-a etalat icoanele cu titlul „Dialoguri”, conferă, aşa cum a spus la vernisaj gazda evenimentului, Brânduşa Dăscălescu, „o altă dimensiune” acestui spaţiu de expunere.
În prezenţa unui public numeros, interesat şi receptiv, criticul de artă Gheorghe Macarie, care a remarcat faptul că, în actualul context, „arta este nevoită să evadeze din spaţiile convenţionale şi trebuie să-şi reprogrameze mijloacele de difuzare”, a apreciat că avem de-a face cu „un eveniment care face cinste Sucevei”.
Referindu-se la Toader Ignătescu, Gheorghe Macarie a spus că acesta este „un cioplitor în cel mai bun sens al cuvântului”, un artist care este „solidar cu lemnul, care îi dictează subiectele”, întrucât „îşi alege materialul de lucru în anumite configuraţii care conţin ideea lucrării”.
Un artist care „stăpâneşte arta lemnului”, „un expresionist în stil popular”
„Este şi nu este tradiţie ceea ce face Toader Ignătescu, este mai degrabă modernitate”, a spus Gheorghe Macarie, care a precizat că „a spune că Toader Ignătescu se inspiră din folclor este foarte puţin şi sărăcăcios”.
El a exemplificat acest lucru prezentând „una dintre cele mai moderne lucrări din expoziţie”, intitulată „Dans”, argumentând că „dansul nu este numai dinamism, ci şi haos”, iar