Produsele de import au devenit tot mai prezente pe rafturile magazinelor din România în ultimii ani, cele mai afectate categorii alimentare fiind fructele şi legumele, cu un total de 70-80% din totalul produselor consumate provenind din ţările UE şi extra-UE. Produsele fabricate în afara României au cucerit însă treptat şi categorii care până nu de mult erau dominate de produse locale, cum ar fi laptele dulce de consum (37% din produsele consumate sunt din import) şi uleiul de floarea-soarelui (37%), se arată într-un raport al Consiliului Concurenţei.
La legume şi fructe datele arată că produse de import domină precum merele (86%), strugurii (85%), roşile (75%) şi cartofii (60%). Spre exemplu, circa 86% din totalul merelor consumate în România provin din import, cea mai mare parte din statele Uniunii Europene (79%), dar şi din afară (7%). Astfel deşi România este un important producător de mere, al şaptelea din Europa, doar 14% din consumul de mere este asigurat din produse locale.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Produsele de import au devenit tot mai prezente pe rafturile magazinelor din România în ultimii ani, cele mai afectate categorii alimentare fiind fructele şi legumele, cu un total de 70-80% din totalul produselor consumate provenind din ţările UE şi extra-UE. Produsele fabricate în afara României au cucerit însă treptat şi categorii care până nu de mult erau dominate de produse locale, cum ar fi laptele dulce de consum (37% din produsele consumate sunt din import) şi uleiul de floarea-soarelui (37%), se arată într-un raport al Consiliului Concurenţei.
La legume şi fructe datele arată că produse de import domină precum merele (86%), strugurii (85%), roşile (75%) şi cartofii (60%). Spre exemplu, circa 86% din totalul merelor consumate în România provin din import, cea mai mare parte