Scris de S.P.D. - O vedetă a scenei lirice mondiale, într-un debut de rol: de un astfel de eveniment rarisim s-au bucurat sute de timișoreni vineri seara, când mezzosoprana Marianne Cornetti a fost Turandot, o inimă de gheață într-un vulcan incandescent de emoție, energie și pasiune, excedând semnele partiturii lui Puccini.
A fost dragoste la prima auzire între publicul timișorean și mezzosoprana Marianne Cornetti, sentiment răsplătit regește de artista din SUA, premieră după premieră. După ce a cântat, pentru prima dată în cariera ei excepțională, ”Gioconda”, pe scena Operei Național Române din Timișoara, a cântat, în concert, ”Adriana Lecouvreur” împreună cu celebra soprană Nelly Miricioiu, după ce a adus ardoarea interpretării ei premierei cu ”Trubadurul”, în regia lui Corneliu Murgu, Marianne Cornetti le-a făcut iubitorilor de operă din urbe bucuria să o admire într-un alt nou rol, Turandot. Fascinantă ca voce, copleșitoare ca prezență scenică, a dat operei pucciniene o cu totul aparte intensitate, mizând nu pe misterul întunecat al principesei ce răzbună prin puritate siluirea străbună, ci pe zbuciumul femeii ce respinge violent avatarurile pasiunii.
Și, dacă mezzosoprana Marianne Cornetti a abordat cu îndrăzneală și strălucire roluri din repertoriul de soprană, partenerul ei de scenă în acest eveniment a făcut, la Timișoara, un salt artistic cel puțin la fel de curajos: baritonul Bogdan Zahariea, devenit tenorul Bogdan Roman, este, în acest moment, unul dintre cei mai apreciați interpreți ai rolului Calaf. Emoționantă, cu o delicatețe de porțelan chinezesc fin și un timbru de o puritate aparte, a fost apariția sopranei Narcisa Brumar în rolul Liu, excelent asociată vocal și actoricește cu Octavian Vlaicu, în rolul Timur. Trio-ul ministerial Ping ( Dan Patacă), Pang (Mircea Dan Petcu), Pong (Remus Alăzăroaie, debut de rol) a dat culoare, exotism și o b