Jurnaliştii şi politicienii britanici au lansat ample campanii pentru a-i ţine pe români departe de graniţele lor, după ridicarea restricţiilor la 1 ianuarie 2014. The Guardian, Daily Express şi Daily Mail sau Nigel Farage, Peter Bone şi Philip Hollobone sunt doar câteva dintre cele mai puternice repere ale campaniei anti-români.
Cea mai recentă campanie împotriva imigranţilor români aparţine publicaţiei britanice The Guardian, care a lansat, miercuri, o discuţie pe site-ul cotidianului, în care românii sunt invitaţi să argumenteze de ce nu ar părăsi România.
Campania beneficiază de o categorie specială, "guardianwitness", iar mesajul acţiunii este prezentat şi în limba română: "Am dori să aflăm mai mult despre România – arătaţi-ne ce înseamnă să trăieşti şi să munceşti în ţara dumneavoastră – împărtăşiţi cu noi poze, imagini video şi experienţe".
Noua campanie a cotidianului londonez se diferenţiază prin ton de campania lansată de The Guardian la începutul lui 2013, în care jurnaliştii le transmiteau românilor să nu vină în Marea Britanie pentru că plouă des, iar joburile sunt puţine şi prost plătite. Astfel, în campania "Cum este România? Împărtăşeşte experienţa", jurnaliştii The Guardian încearcă să folosească psihologia inversă pentru a-i convinge pe români să nu vină pe tărâmuri britanice pentru că ţara noastră este minunată şi am regreta peisajele şi tradiţiile de aici.
"Am vrea să ne spui de ce iubeşti să fii cetăţean român şi de ce nu ai vrea să pleci niciodată. De asemenea, dacă te gândeşti să pleci din ţară şi să vii în Regatul Unit, să ne spui ce ţi-ar lipsi cel mai mult. Dacă te confrunţi zilnic cu provocări care îţi pot influenţa decizia de a părăsi ţara în care locuieşti, am vrea să aflăm şi despre acestea", au mai scris jurnaliştii The Guardian în motivarea campaniei.
Citeşte şi: Britanicii nu îi vor pe români în ţara lor