Cei şapte consilieri municipali din Comisia de Urbanism a Consiliul Local au noi soluţii pentru înfrumuseţarea Ploieştiului.
La şedinţa Comisiei 4, de Urbanism, au avut loc discuţii aprinse, legate de problemele a două proiecte privind noul regulament de publicitate dar şi la cel de amplasare al unui nou mobilierul urban şi comercial, titrează jurnalulph.ro. Practic s-a dezbătut problema transformării Ploieştiului într-un oraş cu aspect european, din punct de vedere arhitectural şi imagistic.
Studiile puse în discuţie au fost realizate de un colectiv de arhitecţi conduşi de Simona Munteanu, (fostul arhitect-şef al Ploieştiului) prin firma CPS City Planning Strategies SRL.
Dezbaterile au vizat posibilităţile de restructurare a întregii politici a municipalităţii locale în ceea ce priveşte modalităţile de afişare stradală, amplasamentul chioşcurilor comerciale, zonele de protecţie comercială şi în general aspecte care ţin de estetica urbanistică a Ploieştiului.
Protecţia... supermarketurilor, respinsă
Grupul de arhitecţi urbanistici a propus crearea unor zone de protecţie în jurul marilor mall-uri ori hipermarketuri din Ploieşti, precum AFI, Mall etc. Acest cordon sanitar ar fi trebuit să se întindă pe o rază de 500 de metri în jurul acestor centre comerciale şi să interzică ori să desfiinţeze orice activitate comercială considerată concurentă desfăşurată în jur.
În cazul pieţelor ori altor supermarketuri gen Kaufland, MegaImage, ori Lidl, s-a propus o rază de interdicţie de 150 de metri.
Propunerea a fost argumentată prin motive de protecţionism al marilor lanţuri de magazine faţă de micile magazine de cartier care şi aşa sunt sufocate de marile corporaţii din domeniu.
Comisia consilierilor a respins în unanimitate o astfel de propunere aberantă şi discriminatorie, mai relatează sursa citată.
Spaţii comerciale parizien