“In Bucuresti facem livrari cu masinile noastre, pentru a avea o flexibilitatea mai mare fata de concurentii nostri, iar in tara prin curieri. Avem sase masini, sunt suficiente sa livram de trei ori pe zi. Masinile pleaca la 9:30, 12:30 si 18:00. Daca vom mai creste cu 30%, anul viitor nu va mai renta sa administram livrarile in Bucuresti si vom externaliza total serviciile. Masinile le vom pastra pentru aprovizionare”, a spus Patrascu.
De Black Friday, retailerul angajeaza curieri si pentru livrarile in Bucuresti
“Vanzarea in ziua de Black Friday ajunge sa fie cat volumul inregistrat intr-o luna, de 4-5.000 de colete. Toate coletele pe care le aveam intr-o luna la un curier se desfasoara intr-o perioada de maxim 7 zile. In Bucuresti vor livra si curierii, pe langa masinile noastre. Anul trecut de Black Friday am avut 9.000 de comenzi, dintre care 40% in Bucuresti si 60% in tara”, a adaugat seful evoMAG.ro.
Compania are o flota de sase masini pentru livrarile in Capitala, autovehicule de 3,5 tone si Van-uri, pentru ca produsele nu sunt extraordinar de voluminoase si cantaresc cel mult 5 kg.
Curierii in Romania nu fac matching de colete
Retailerul isi doreste ca si in Romania firmele de curierat sa faca matching de colete precum in strainatate, insa in prezent acest serviciu este departe de a fi implementat pe motive de costuri.
“Niciun curier in Romania nu face matching de colete, adica sa ia doua colete de la doua surse diferite si sa le livreze in acelasi timp in aceeasi locatie. Spre exemplu, daca evoMAG.ro are doua puncte de lucru, curierul sa ia doua produse ale aceleiasi comenzi ale clientului si sa le livreze impreuna. Curierii nu fac asta pentru ca incearca sa diminueze costurile. De 2-3 ani vorbesc cu toti curierii si nimeni nu o face. Nu spun ca este simplu, dar este o chestie care din ce in ce mai mult trebuie dezvoltata