In orice companie se intampla ca un angajat sa nu isi indeplineasca sarcinile asa cum ar trebui, dar ce faci in momentul in care esti tras la raspundere pentru greseala lui?
Sa il luam drept exemplu pe profesorul Ken Maas, care la inceputul carierei sale lucra ca secretar intr-o firma mare de avocatura din San Francisco, scrie BBC.
Era responsabilitatea lui sa pregateasca o sala de conferinte pentru o intalnire cu unul dintre managerii parteneri, care urma sa aiba loc a doua zi de dimineata. Insa un coleg a omis sa ii furnizeze un obiect important pentru echipamentul cu care era dotata incaperea, iar partenerul s-a suparat si a cerut sa i se spuna ce s-a intamplat.
"Prima reactie a fost sa spun ca nu a fost vina mea", si-a amintit Mass. In loc sa faca acest lucru, el a luat vina asupra lui si a asigurat ca se va ocupa imediat de problema. Dupa terminarea sedintei, Maas a fost chemat in biroul sefului, acesta fiind sigur ca va fi concediat. Insa superiorul lui, care aflase ce s-a intamplat de fapt, l-a felicitat si i-a spus ca il apreciaza pentru comportamentul sau.
Angajatii buni fac greseli. Adevaratii manageri ii lasa sa le faca
Specialistii sustin ca, surprinzator, multi dintre angajati isi asuma greselile colegilor sai. Potrivit unui studiu recent realizat de OfficeTeam, 30% dintre cei 1.000 de manageri chestionati in Statele Unite au marturisit ca si-au asumat responsabilitatea la serviciu pentru un incident in care nu au avut nicio vina.
Un procent de 34% dintre cei care au facut acest lucru au procedat astfel pentru ca s-au simtit indirect responsabili pentru problema, in timp ce 28% au spus ca nu au vrut sa le creeze necazuri colegilor lor. Un alt sondaj realizat pe managerii canadieni a scos la iveala un procentaj chiar mai mare: 47% dintre ei au recunoscut ca si-au asumat vina pentru alt