Călătorii care ajung în Gara de Nord din Capitală cu trenul au o grijă în minus începând de sâmbătă, de când noul dispecerat automatizat a intrat în funcţiune. Format dintr-un sistem integrat, oamenii pot comanda o maşină direct din gară folosind unul din cele patru aparate de tip touch screen.
Cele patru dispozitive cu touchscreen pentru comandarea taxiurilor au fost montate într-una din zonele de acces din Gara de Nord din Bucureşti, la coloane, unde funcţionează şi zona de îmbarcare/debarcare a călătorilor. Taximetriştii celor trei companii autorizate, Meridian, Pelicanul şi Naţional, îşi aşteaptă clienţii în zona special amenajată între două bariere. Locul este supravegheat video în permanenţă, imaginile fiind vizionate inclusiv în biroul Poliţiei Transporturi din Gară, iar accesul în acest perimetru este limitat strict taximetriştilor autorizaţi.
„Meridian este firma de taximetrie care a câştigat licitaţia şi care a închiriat de la CFR spaţiul de 300 de metri pătraţi, cu un preţ de cinci lei pe fiecare metru. Contractul este pe un an. Firmele care vor să aibă acces vor plăti chirie firmei care a câştigat contractul“, a declarat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR. Reprezentanţii CFR au mai precizat că decizia de amenajare a staţiei de taxi, similară sistemului integrat deja aplicat în Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”, ar urma să-i descurajepe pe taximetriştii piraţi. Aceştia din urmă aproape că sufocau zona, agăţându-şi clienţii chiar de pe peron şi înşelându-i cu tarife peste cele aprobate de Primăria Capitalei.
Cum folosim dispozitivul
Pentru informarea călătorilor, în mai multe locuri din Gara de Nord au fost puse afişe cu mesaje de tipul: „Taxi-urile sigure şi cu preţuri corecte sunt la Coloane, în Staţia de Taxi Autorizată a Gării de Nord“, care anunţă noul dispecerat şi care sunt scrise atât în română, cât şi în englez