Procesul de transformare a Gării de Nord din stație terminus în stație de tranzit ar implica investiții de peste 1,5 miliarde de euro din fonduri europene, și ar presupune în principal îngroparea tuturor liniilor de cale ferată, pentru a utiliza mult mai bine spațiul de la suprafață, a declarat, sâmbătă, George Micu, directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
'În prezent sunt discuții pentru un proiect mare de modernizare a Gării de Nord, care ar presupune transformarea acesteia din stație terminus în stație de tranzit. Suntem în faza de studiu de fezabilitate, printr-o colaborare cu o firmă belgiană, însă conform estimărilor ar fi nevoie de o investiție de peste 1,5 miliarde de euro, din fonduri europene. Prin acest proces de modernizare, toate liniile de cale ferată din Gara de Nord ar urma să fie îngropate, pentru a utiliza mult mai bine spațiul de la suprafață', a afirmat George Micu.
Potrivit acestuia, o creștere semnificativă a vitezei de circulație a trenurilor ar fi posibilă peste 10 ani, însă doar în condițiile unor investiții susținute pentru modernizarea sistemului feroviar.
'O creștere semnificativă a vitezei trenurilor nu va putea avea loc mai devreme de 10 ani, și asta doar în condițiile unor investiții susținute pentru modernizarea sistemului feroviar. În ultimii 20 de ani, investițiile în calea ferată au fost mult mai mici decât necesitățile. După modernizare, viteza trenurilor care circulă pe coridoarele europene ar putea ajunge la 160 km/oră, iar a celor de pe celelalte linii la 70-80 km/oră', a mai spus directorul general al CFR SA.
Acesta a precizat, totodată, că în momentul de față compania nu are în vedere disponibilizări de personal.
'Preocupările noastre în prezent nu sunt să facem disponibilizări, ci să găsim soluții pentru a păstra locurile de muncă. E vorba de un sector foarte special