Să vezi şi să scrii despre crearea şi evoluţia unui antreprenor, a unui brand, a unei companii, a unei economii, a unei societăţi în ansamblu cu tot zbuciumul ei, cu toate creşterile şi scăderile, cu toate speranţele, visele, dar şi dezamăgirile, din postura de jurnalist este un lucru extraordinar.
Ziarul Financiar a pornit la fel, de la un vis, de la o dorinţă, de la o idee, de la un număr zero, de la primul număr, de la încercări şi încercări continue, de la victorii, eşecuri şi victorii, şi a ajuns, după 15 ani, la mai mult decât un simplu ziar. Ziarul Financiar este un brand românesc 100%, este un brand antreprenorial, este un nume care a trecut testul timpului şi al evenimentelor la care a fost martor.
Mai mult decât atât, Ziarul Financiar este locul unde antreprenorii şi managerii se găsesc şi se regăsesc, unde pot să-şi spună povestea, unde pot să vorbească despre ce se întâmplă în jurul lor şi în România. Fiecare om de afaceri are o poveste, fiecare brand are o istorie, fiecare tranzacţie are ceva de dezvăluit, fiecare indicator statistic are o explicaţie, fiecare declaraţie are substratul sau mesajul ei, fiecare poză are unghiul ei, iar fiecare autor şi fiecare articol au subiectivismul lor.
Ziarul Financiar a prins, a fost martor, a scris despre toate evenimentele care se pot petrece într-o economie şi într-o lume a afacerilor. Cred că singurul lucru pe care nu l-am prins încă este o naţionalizare, în formă modernă.
În 1998, România şi economia noastră păreau că vor fi strivite de criza rusească şi mă gândeam că vom fi aruncaţi şi uitaţi acolo pentru câteva decenii de o Europă Occidentală şi de un NATO pentru care nu prezentam niciun interes.
Orizontul nostru era de la lună la lună, în cel mai bun caz puteam privi cu un an înainte. Dacă vă mai amintiţi, cele mai multe finanţări pentru companii se dădeau pe maximum u