Cu o reţea de 31 de magazine, grupul francez Auchan a ajuns să controleze mai bine de un sfert din piaţa de hipermarketuri din România, evaluată la 3,8 mld. euro anual. Francezii au modificat raportul de forţe de pe această piaţă după ce au decis să preia 20 de magazine Real.
Nemţii au rămăs cu patru hipermarketuri care „nu au corespuns criteriilor Auchan”. Soarta acestor magazine este încă incertă, vor fi ele vândute, închise sau vor continua să opereze?
„Auchan poartă discuţii cu grupul german Metro pentru preluarea magazinelor Real”, „Auchan, la un pas de semnare”, acestea au fost titlurile care timp de aproape un an de zile au ţinut paginile ziarelor din România şi din afară. La începutul lunii decembrie a anului trecut francezii anunţau că au plătit 1,1 mld. euro pentru magazinele Real din România, Polonia, Ucraina şi Rusia.
Totuşi, România este piaţa care a reprezentat un real interes pentru Auchan în contextul în care francezii voiau să îşi întărească poziţia pe piaţa locală, unde activează peste 150 de hipermarketuri cu afaceri de 3,8 mld. euro. Astfel, dintre cele circa 90 de hipermarketuri cumpărate de Auchan mai bine de un sfert sunt în România. În acest context, suma plătită pentru operaţiunile locale ar putea fi evaluată la peste 250 de milioane de euro. Recent, operaţiunile din România ale Real (înainte de preluarea Auchan) au fost evaluate la 254 de milioane de euro de către consultanţii casei de investiţii Capital Partners. Aceste cifre o poziţionează pe prima treaptă în topul celor mai importante tranzacţii din retailul autohton şi din anul 2012.
Tranzacţia dintre cei doi giganţi internaţionali a fost aprobată în această toamnă de Consiliul Concurenţei, aceasta fiind ultima etapă oficială în această mutare cheie pe tabla de şah a retailului autohton.
Auchan a ajuns astfel la o reţea de 31 de hipermarketuri şi aface