Din ce în ce mai mulţi guvernanţi sau şefi de instituţii publice au început să susţină în ultima perioadă ideea unei autostrăzi care să lege Sibiu de Braşov şi mai departe de Bucureşti, în detrimentul uneia care să înceapă la Sibiu, să se continue la Piteşti şi mai departe spre Bucureşti.
După directorul CNADNR, Narcis Neaga, şi ministrul marilor proiecte de infrastructură, Dan Şova, un alt ministru spune că va exista o autostradă Sibiu-Braşov-Bacău, dar şi una între Sibiu şi Piteşti, menţionând că, în opinia sa, este posibil ca cea dintre Sibiu şi Braşov să fie construită prima. "Este posibil ca prima să fie Sibiu-Braşov. Este posibil. Nu vă poate da nimeni un răspuns acum, pentru că aceste lucruri se negociază şi cu Comisia Europeană, pentru că este vorba despre traseele de transport european. Este o anumită parte din Europa care doreşte ca prima să înceapă Sibiu-Piteşti şi există şi o altă părere, ca prima să fie Sibiu-Braşov", a spus Dragnea în cadrul emisiunii “După 20 de ani” de la ProTV. Întrebat care este părerea sa, vicepremierul a răspuns: "A mea ar fi Sibiu-Braşov. Nu ştiu cât va conta", potrivit Mediafax.
Autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 116 kilometri şi un cost estimat la peste 3 miliarde de euro, a ieşit de pe lista de priorităţi a companiei de drumuri şi are şanse minime să fie începută în următorii ani. Deşi anul trecut statul vorbea de finalizarea ei până în 2016, în prezent această şosea a ieşit de pe lista de “proiecte viitoare”.
Statul a cheltuit aproape 2,5 milioane de euro în perioada 2007-2008 pentru realizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Sibiu-Piteşti, iar în vara anului trecut anunţa că este dispus să plătească de aproape şase ori mai mult pentru revizuirea acestui studiu. Autostrada Sibiu-Piteşti a intrat însă de atunci într-un con de umbră şi în prezent compania de drumuri nici nu mai ştie dacă o