România se află în top trei ţări europene ideale pentru investiţii, natalitatea este în creştere, iar numărul românilor care se întorc acasă pentru joburi mai bune este la un nivel istoric. Datorită celor 2.000 de kilometri de autostradă, turismul în Delta Dunării este în creştere. Este al zecelea an în care strategia de ţară este preluată, respectată şi implementată de partidele care se succed la guvernare. Aşa arată România în 2028 în viziunea transmisă de un executiv de top către ZF.
La sfârşit de august, Ziarul Financiar propunea un exerciţiu de imaginaţie mediului de business şi clasei politice. Tema: Cum va arăta România peste 10-15 ani. Demersul a fost inspirat de preşedintele Franţei, François Hollande, care le-a dat ca temă pentru vacanţa de vară miniştrilor săi un eseu cu tema „Viziunea mea despre Franţa în 2025“. Şi miniştrii săi au intrat în joc şi şi-au descris viziunile: „Franţa nu va mai avea şomeri, nici datorii, căutarea unei locuinţe va fi o experienţă „plăcută“, declinul industrial va fi luat sfârşit, iar închisorile nu vor mai fi suprapopulate“. Au răspuns unei provocări de a-şi imagina cum va arăta ţara lor pentru că îi preocupă, pentru că pe agenda lor se află antreprenorii Franţei, companiile franceze, situaţia locuitorilor din ţara lor.
ZF a încercat să provoace şi clasa politică de la Bucureşti pe aceeaşi temă: Cum va arăta România peste zece sau cincisprezece ani? NICIUN RÂSPUNS. Le-am propus exerciţiul de imaginaţie primului-ministru Victor Ponta, dar şi liderilor partidelor politice din România. Toţi au fost fără reacţie, pentru că le lipseşte viziunea, pentru că pe agenda lor nu se află nici antrepenorii români, nici companiile româneşti. Şi businessul ştie asta. Nu de puţine ori oamenii de afaceri răspund „noi ne-am văzut de treabă, ne-am descurcat singuri“ la orice întrebare legată de ce face st