Promovarea si intrarea vinurilor romanesti pe pietele internationale de specialitate trebuie sa fie exclusiv pe segmentul de varf, Premium, iar daca producatorii vor accepta preturi in neconcordanta cu calitatea oferita, consumatorii de elita din strainatate ii vor ocoli, ceea ce le va afecta nu doar propria afacere ci chiar renumele vinului romanesc, a declarat secretarul de stat in Ministerul Agriculturii, Achim Irimescu, informeaza Agerpres. Sursa imagine: rnews.ro
'Eu sper sa iesim mai mult pe pietele internationale cu vinurile de foarte buna calitate, in primul rand cu soiuri romanesti, precum Feteasca Neagra sau Feteasca Regala, iar abia apoi sa ne comparam cu francezii la Pinot Noir sau Merlot (...) Un profesor universitar din Belgia, de agricultura, spunea ca vinurile romanesti au o calitate cu totul deosebita, dar ca pentru promovare ar trebui aratat ca 'sunt exceptionale insa este vorba despre altfel de vinuri decat cele frantuzesti, italienesti sau spaniole. (...) E foarte important ca producatorii care au vinuri foarte bune sa nu alerge cu orice pret dupa piete si sa-si aleaga strategia de pret adecvata', a spus Achim Irimescu.
In acest context, reprezentantul MADR s-a referit la vinurile bulgaresti care au abordat piete straine cu preturi scazute, sperand sa le cucereasca, dar au esuat din cauza ca au fost percepute de consumatori ca nefiind de calitate.
'Am la indemana doua exemple in care vinurile bulgaresti de calitate au ales sa intre in Belgia si Japonia pe segmentul de jos al preturilor. S-au adresat insa unor consumatori pretentiosi care atunci cand li se ofera o sticla la doar cativa euro considera ca au de-a face cu un vin prost si-l refuza. De aceea e foarte important cum ne promovam vinurile in strainatate pentru ca nu doar producatorul ar putea avea de pierdut ci si renumele vinurilor romanesti poate sa sufere', a subl